Monipuolista kehonhallinta harjoittelua

Joseph Pilateksen luoma metodi, yhdistettynä uusimpaan tietoon ihmiskehon biomekaniikasta, tarjoaa tarkkaa ja tehokasta liikettä jokaisen yksilölliset tarpeet huomioiden.

Varaa paikkasi tunnille varausjärjestelmän kautta

Harjoituskortin voi ostaa studiolta.

Pilates

Pilates on saksalais-amerikkalaisen Joseph H. Pilateksen luoma metodi. Vuosikymmenien saatossa huippuunsa hiottu kehonhallintatekniikka harjoittaa kehonhallintaa, kohentaa ryhtiä ja korjaa lihastasapainoa. Tarkkaa ja tehokasta liikkumista jokaisen yksilölliset tarpeet huomioiden. Osalla tunneista käytämme erilaisia pienvälineitä.

corestudio|santasport

Laitepilates

Laitepilateksessa mennään pilateksen ytimeen. Laitteiden jousivastukset tarjoavat liikkeisiin vastusta, mutta myös helpottavat liikkeiden suorittamista. Lopputuloksena on koko keholle tehokas harjoitus. Laitepilates kehittää voimaa, notkeutta ja motorisia taitoja monipuolisesti. Tunnille voit osallistua laitepilates-startin jälkeen.

Spiraalistabilaatio

Spiraalistabilaatio on tsekkiläisen Richard Smišekin kehittämä kehonhallinta- ja terapiamenetelmä, jossa vahvistetaan syvien vatsalihasten toimintaa ja tuodaan tilaa selkänikamien väliin. Harjoittelu tapahtuu pääosin pystyasennossa, vastuskuminauhoja käyttäen. Metodin harjoittelu aloitetaan spiraalistabilaatio-tekniikkatunnilla tai yksityistuntien kautta.

Tilaustunnit

Tilaustunneilla räätälöimme tunnin/kurssin sisällön asiakkaan toiveiden ja tarpeiden mukaan.

Tuntitarjonta

Pilates perustaso

Pilates perustason tunti sopii kaiken tasoisille harrastajille. Tunti sisältää kehoa valmistavia pre-harjoitteita sekä perustason Pilates-liikkeitä. Tunnille voit osallistua Pilates-starttikurssin suorittamisen jälkeen.

Laitepilates

Laitepilates kehittää voimaa, notkeutta ja motorisia taitoja jousivastuksilla varustettujen laittaiden avulla. Tunnille voi osallistua laitepilates-starttikurssin suorittamisen jälkeen.

Kuntoutuspilates

Kuntoutuspilates on fysioterapeutin ohjaama tunti. Tunnilla keskitytään keskivartalon, hartiarenkaan ja alaraajan hallintaan. Tavoitteena on ennaltaehkäistä ja/tai kuntouttaa tuki- ja liikuntaelinsairauksia kehittämällä voimaa ja liikkuvuutta. Koska kyseessä on ryhmätunti, tunnille osallistuminen ei korvaa yksilöllistä fysioterapiaa. Tunnille voit osallistua Pilates-starttikurssin tai yksityistunnin jälkeen.

Toimiva jalkaterä & aktiivinen alaraaja

Jalat ovat kehon tukipilarit, joiden toimintakyky vaikuttaa koko kehon hyvinvointiin. Tunnilla perehdytään jalkaterän ja alaraajan toiminnallisiin pilatesharjoitteisiin sekä oikeaan suoritustekniikkaan. Tunti sopii kaiken tasoisille liikkujille.

Pilates keskitaso

Pilates keskitason tunti on suunnattu säännöllisesti Pilatesta harrastaneille, jotka ovat sisäistäneet Pilateksen periaatteet. Liikkeet ovat haastavampia, harjoitus virtaa saumattomasti eteenpäin ja koreografiaa on enemmän.

Spiraalistabilaatio tekniikkatunti

Tekniikkatunnilla tutustutaan metodiin ja harjoitteisiin, joiden avulla saavutat tasapainon kehon lihasketjujen välille. Aloita metodin harjoitteleminen tällä tunnilla.

Pilates-yksityistunnit

Pilates-yksityistunti on asiakkaan henkilökohtaiset toiveet, tavoitteet ja lihastasapainon huomioiva harjoitustunti, jossa edetään asiakaslähtöisesti. Ota yhteyttä ja suunnittelemme sinulle sopivan tunnin.

Hallittu lanneranka

Tunnilla testaamme rangan liikekontrollia ja teemme lannerangan hallintaa kehittäviä harjoituksia Pilateksen periaatteiden mukaisesti. Keskitymme erityisesti pakaraa ja vatsalihaksia aktivoiviin harjoitteisiin.

Pilates & liikkuvuus

Pilates & liikkuvuus -yhdistelmätunnilla Pilates-liikkeet vahvistavat keskivartaloasi ja lisäävät rangan liikkuvuutta. Aktiiviset liikkuvuusharjoitteet lisäävät lihastesi joustavuutta ja nivelten liikelaajuutta.

Spiraalistabilaatio

Spiraalistabilaatio-harjoittelu jatkuu tekniikkatunnin jälkeen viikkokalenterin spiraalistabilaatio-tunnilla. Tunnille voit tulla jos olet osallistunut jo tekniikkatunnille.

Spiraalistabilaatio yksilöohjaus

Spiraalistabilaatio-metodi toimii kuntoutusmenetelmänä selkäongelmiin. Alkuohjauksen jälkeen harjoitteita tehdään omatoimisesti myös kotona kuntoutuksen edistämiseksi. Ota yhteyttä varataksesi tunnin.

Ryhtiä ja rentoutta ylävartaloon

Tunti sisältää monipuolisia harjoitteita hartiarenkaan tasapainottamiseksi ja avaamiseksi. Harjoitamme myös hartiarenkaan toimintaa eri Pilates-liikkeissä.

Varaa henkilökohtainen ohjaus

Yksityistunnit ovat hyvä ratkaisu, kun olet aloittamassa harjoittelua ja mm. kuntoutuksen yhteydessä. Jätä yhteystietosi niin olemme sinuun yhteydessä.